Voorbereiding op het theorie-examen

Welke studiemateriaal is er?

Verschillende organisaties, bedrijven en rijscholen bieden studiemateriaal aan ter voorbereiding op het theorie-examen auto. Je hebt het officiële theorieboek van Vekabest, online oefenmateriaal en online oefenexamens. Vaak zijn deze middelen ook beschikbaar bij de rijschool, waar je lessen gaat volgen of al lessen volgt. Is dit niet het geval? Dan zijn er online genoeg aanbieders. Let wel op dat je voor erkende aanbieders gaat, zodat je wel de juiste lesstof krijgt.

Theorieboek auto

Vekabest heeft een boek uitgebracht, dat kandidaten goed voorbereidt op het theorie-examen. In dit boek worden verschillende onderdelen behandeld, die relevant zijn voor het examen, maar ook voor het toepassen in de praktijk. Bij Brookhuis bieden wij ook dit boek aan. Het theorieboek is voor maar €32 af te halen bij onze locaties: Enschede en Oldenzaal. Vraag hier alvast het theorieboek aan.

Heeft een theoriecursus zin?

Een theoriecursus is een eendaagse of meerdaagse cursus, waar je goed wordt voorbereid op het theorie-examen. Deze cursussen zijn vaak klassikaal, maar kunnen ook individueel. Tijdens de cursus leer je bijna alles wat je moet weten voor het theorie-examen. Je krijgt oefenexamens en gaat de foute antwoorden behandelen, zodat je daar weer meteen van leert. Een theoriecursus is dus zeker goede voorbereiding op je examen. Maar in de praktijk merken wij wel dat wanneer je een theoriecursus volgt zonder zelfstudie je niet voldoende voorbereid bent op het theorie-examen.

Zelfstudie met online oefenexamens

Elke leerling heeft een andere leersnelheid en heeft daardoor een andere voorbereiding nodig. Als wij kijken naar de gemiddelde leerling, dan adviseren wij jou om een theoriecursus en een online lespakket (met zelfstudie en oefenexamens) af te nemen. Met deze combinatie ben je best voorbereid op het theorie-examen. Bij Brookhuis bieden wij drie verschillende online lespakketten aan:

• Theorie Basis: 1 week lesmateriaal en 2 uur aan examentraining
  • Theorie Compleet: 3 weken lesmateriaal en 3 uur aan examentraining
  • Theorie Plus: 3 maanden lesmateriaal en 5 uur aan examentraining

[Online lespakketten](/auto/theorie/zelfstudie)

Stappenplan voorbereiding theorie:

• Bestudeer de verkeersregels en verkeersborden: Lees het theorieboek aandachtig door en maak aantekeningen. Besteed speciale aandacht aan verkeersregels, verkeersborden, voorrangsregels en verkeersinzicht.
  • Maak een studieplanning: Plan regelmatig tijd om te studeren, bijvoorbeeld elke dag of meerdere keren per week. Stel doelen voor jezelf om bepaalde hoofdstukken of onderwerpen binnen een bepaalde tijd te bestuderen.
  • Oefen met proefexamens: Maak gebruik van proefexamens in je theorieboek of online. Probeer verschillende oefenexamens om je kennis te testen en te verbeteren.
  • Gevaarherkenning oefenen: Oefen met gevaarherkenning door naar verkeerssituaties te kijken en te bepalen wanneer je moet ingrijpen.
    Dit kun je doen met behulp van de gevaarherkenningsvragen en online oefenmateriaal.

Tips voorbereiding theorie-examen:

• Leer van je fouten: Analyseer de vragen die je fout hebt beantwoord tijdens het oefenen en zorg ervoor dat je begrijpt waarom je de fout hebt gemaakt.
    Herhaal de vragen die je verkeerd hebt beantwoord totdat je ze correct kunt beantwoorden.
  • Consistent oefenen: Het is belangrijk voldoende tijd te besteden aan je voorbereiding en constant te blijven oefenen.
  • Houd je voortgang bij: Houd bij welke hoofdstukken je hebt bestudeerd en welke oefenexamens je hebt afgelegd. Zorg ervoor dat je alle onderwerpen en verkeersregels hebt behandeld.
  • Plan je examen: reserveer je theorie-examen op tijd, zodat je een doel hebt om naartoe te werken.
  • Blijf zelfverzekerd: Heb vertrouwen in je studievoorbereiding en probeer niet last-minute te leren.
  • Ontspan de dag voor het examen om stress te verminderen.

Slaag snel met de theoriecursus van Brookhuis Verkeersschool

SNEL SLAGEN MET ONZE THEORIECURSUS

Snel & goedkoop je theorie-examen halen. Dat kan! Met onze all-in theoriecursus, bestaande uit een 1-daagse theoriecursus en online lesmateriaal. Tijdens de dagcursus behandelen wij alle onderwerpen van het CBR-examen. Je leert de theorie op een efficiënte maar verantwoorde manier, en krijgt dus écht inzicht.

Waarom kiezen voor Brookhuis

Met een hoog slagingspercentage en een rijopleiding aangepast aan jouw wensen, zorgen wij voor de beste weg naar je rijbewijs. Met 50 lesvoertuigen, meer dan 35 rijinstructeurs en 3 rijlescoaches helpen wij dagelijks nieuwe weggebruikers met veel plezier de weg op.

De vrijheid van je eigen rijbewijs, dat is wat iedereen wil! #ROADMASTER

ZEKERHEID
door flexibiliteit