Hoeveel rijlessen heb je gemiddeld nodig voor onze automaat rijopleiding?

Hoeveel rijlessen heb je nodig voor het elektrisch automaat rijbewijs?

Het kost gemiddeld 10 tot 12 rijlessen om te leren koppelen en schakelen. Aangezien dit niet nodig is bij een automaat rijbewijs, haal je bij Brookhuis gemiddeld in 30 rijlessen je elektrisch automaat rijbewijs. Bij het standaard automaat rijbewijs is het lastig een gemiddelde te geven, omdat iedere leerling anders is. Er kan pas een inschatting worden gegeven na het nemen van proefles. Het advies van de rijinstructeur is hier dan ook leidend.

Automaat rijbewijs steeds populairder

Uit onderzoek van het CBR blijkt dat steeds meer mensen kiezen voor een automaat rijbewijs. In 2016 deden ruim 2000 mensen examen voor het automaat rijbewijs, maar inmiddels is dat verdrievoudigd naar 6000. Niet alleen is het automaat rijbewijs steeds populairder, de gemiddelde leeftijd wordt ook steeds lager. Dat een automaat rijbewijs alleen voor ouderen is, is zeker niet meer van deze tijd.

Is het automaat rijbewijs halen makkelijker?

Omdat je in een automaat niet hoeft na te denken over het schakelen, vinden mensen het halen van het automaat rijbewijs makkelijker dan een schakelauto. De koppeling en versnellingsbak beheersen is niet nodig voor het halen van een automaat rijbewijs. Je hebt meer rust en hoeft dus minder handelingen te doen.

Elektrische auto: automaat

Er zijn al rijscholen, die elektrische rijlessen hebben opgenomen in hun rijles aanbod. Brookhuis Verkeersschool heeft ook elektrische rijlessen geïntroduceerd met de naam ‘Take Charge’. Deze rijopleiding is sneller, voordeliger en ook nog eens milieubewust. Lees hier verder wat de Take Charge rijopleiding inhoudt.

Automaat rijlessen met extra aandacht

Daarnaast bieden we bij Brookhuis ook automaat rijlessen met extra aandacht voor leerlingen die mogelijk meer uitdagingen ervaren tijdens het leren autorijden dan anderen. Dit kan bijvoorbeeld zijn vanwege rijangst, ADHD, ADD, autisme of andere bijzondere behoeften. Wij hebben op deze automaat een erkend rij-instructeur voor autisme en ADHD, gekeurd door kwaliteitskenmerk Spectrum Nederland. Wil je weten hoeveel rijlessen je gemiddeld nodig hebt bij automaat extra aandacht? Lees dan hier verder.

[plan kennismaking](/formulieren/aanmelding-rijles-extra-aandacht)

ERVAAR DE TOEKOMST VAN AUTORIJDEN

Twijfel jij tussen een reguliere rijopleiding of een rijopleiding in een elektrische auto? Volg dan een proefles in onze Cupra, en ervaar hoe het is om te rijden in een elektrische auto! Kies jij voor een rijopleiding in een elektrische auto, krijg je de kans om vertrouwd te raken met deze nieuwste innovaties die elektrische auto’s te bieden hebben.